Malatya-Sivas Karayolu’nun en sıkıntılı noktalarından olan Hekimhan ile Hasançelebi arasına çift tüplü 6 tane tünel ile 385 metre uzunluğunda viyadük yapılıyor. Keskin ve dar virajlar tamamen bypass ediliyor.
Malatya-Sivas Karayolu güzergahında en sıkıntılı nokta olan ve çok sayıda virajın bulunduğu Hekimhan ile Hasançelebi arasındaki güzergah tamamen bypass edilerek, bölgeye 6 tane çift tüplü tünel ile 385 metre uzunluğunda viyadük yapılıyor. Mevcut yol güzergahı viyadük ve tüneller ile Hasançelebi’nin içinden alınarak Kuzey’indeki dağın içinden geçiriliyor.
108 kilometrelik güzergahda 32 dakikalık zaman tasarrufu
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Malatya Milletvekili Öznur Çalık, Yeni Malatya Gazetesi muhabirine yaptığı değerlendirmede Malatya-Hekimhan-Sivas Karayolu’nun Kuzey-Güney aksında önemli bir güzergah olduğunu belirterek, “Sivas sınırından Malatya-Hekimhan arasındaki 108 kilometrelik güzergah çift şeritli, 25 metre platform genişliğinde bölünmüş yol olarak projelendirilmiş ve tamamlandığında güzergah yaklaşık 4 kilometre kısalacaktır. Yol güzergahının 92 kilometresi gibi bir bölümünde çalışmalar tamamlandı ve Malatya bölgesindeki Hekimhan ile Sivas sınırı arasındaki çalışmalar ise devam ediyor. Projenin tutarı 841 milyon TL ve bugüne kadar yapılan harcama 578 milyon TL’dir. Yolun tamamen bitmesiyle Sivas sınırı ile Malatya il merkezi arasındaki güzergahtaki ulaşım mevcut yola göre yaklaşık 32 dakika zamandan tasarruf sağlanacaktır.” dedi.
“Keskin virajlar ve dar yollar yok edildi”
Çalık, Malatya-Sivas Karayolu güzergahında en sıkıntılı bölgenin Hekimhan ile Hasançelebi arasındaki bölge olduğunu belirterek, “Hekimhan ile Hasançelebi arasındaki dar yollar ve keskin virajları burada yolculuk yapanlar hatırlayacaktır. Neredeyse metre başına bir tane uyarı, yön ve işaret tabelası bulunuyordu. Yol kalitesi çok düşük ve ulaşım konforu yoktur. Zamanın şartları ve imkanlarına göre buradaki güzergah bu şekilde yapılmıştı. Ancak bugünkü imkan ve şartlarımız ile bölgenin en konforlu ve kalitesi yüksek yolunu bu bölgede gerçekleştiriyoruz. Şuanda Hasançelebi bölgesindeki o dar ve keskin virajları tamamen yok ediyoruz ve bölgeye 6 tane tünel ile 1 tane viyadük yapıyoruz. Yol konforunu ve kalitesine en üst seviyeye çıkartıyoruz.” şeklinde bilgi verdi.
“1 viyadük ve 6 tünel yapılıyor”
Çalık, Sivas tarafından, Hasançelebi’nin girişine yapılan ve yol güzergahını Hasançelebi’nin Kuzey’indeki dağın içinden geçiren duble yol standartlarına uygun 385 metre uzunluğunda Hasançelebi Viyadük’ünün inşaatının sürdüğünü belirterek, “385 metre uzunluğundaki 11 açıklıklı Hasançelebi Viyadük’ü ile birlikte Hasançelebi ile Hekimhan arasına çift tüplü 6 tane de tünel inşa ediliyor. Bunlar 2x499 metre uzunluğunda Hasançelebi Varyant T3 Tüneli, 2x356,5 metre uzunluğunda Hasançelebi Varyant T2 Tüneli, 2x440 metre uzunluğunda Hasançelebi Varyant T1 Tüneli, 2x292,5 metre uzunluğunda Karakısık1 Tüneli, 2x280,5 metre uzunluğunda Karakısık2 Tüneli ve 2x296,5 metre uzunluğunda Hasançelebi Tüneli’nin de inşaatları ve çalışmaları sürüyor. 6 tünelden şuana kadar Karakısık1 ve Hasançelebi Tünelinde kazı, destek ve kaplama betonu imalatları tamamlandı. Karakısık 2 Tünelinde ise kazı, destek ve kaplama betonu imalatları için 40 metre kaldı. Tünel ve viyadük ile Hasançelebi ile Hekimhan arasındaki mesafe ise yaklaşık 700 metre kısalacaktır.” dedi.
Çalık, “Yol güzergahı ve projesi yüksek kalite ve standartlar düşünülerek projelendirildi. Bura da Hasançelebi’yi kesinlikle ihmal etmemiz söz konusu değil. Hasançelebi’nin içinden geçen yol güzergahı da iyileştirilecek ve bölgedeki mahallelerimizin bağlantıları ve yolları da Büyükşehir Belediyemiz tarafından yüksek kalitede yapılacak ve vatandaşlarımızın hizmetine sunulacaktır.” ifadelerini kaydetti.
520 metre uzunluğunda Yeni Tohma Köprüsü
Viyadük ve tünel projelerinin 2018’de bitirilmesinin hedeflendiğini belirten Çalık, “Tek tüplü Sarsap Tüneli’nin ikinci 240 metre uzunluğundaki tüneli de açıldı ve Sarsap tünellerin aynı anda hizmet verebilmesi için 60 metre uzunluğundaki yeni Sarsap Köprüsünün inşaatı sürüyor. 2x292,5 metre uzunluğundaki Çebiş Tüneli’ni ise açarak hizmete vermiştik.” dedi.
Çalık, Malatya-Hekimhan Karayolu güzergahındaki en önemli projelerden birisinin de mevcut Tohma köprüsünün yanına 520 metre uzunluğunda yeni bir köprü inşaatı projesi olduğunu belirterek, yeni Tohma Köprüsü inşaatı yer tesliminin 19 Mayıs 2017 tarihinde yapıldığını da hatırlattı.